Daháág Nederland, hallóó Nepal

23 september 2021 - Kathmandu, Nepal

Na alle afscheidsborrels, -etentjes, -koffietjes, en -dates konden we maandag weg. Dat wil zeggen, nadat we alle papieren- en digitale rompslomp hadden ingevuld, opgeslagen en geprint opdat we maar vlotjes door alle poortjes zouden mogen. En na alle kusjes, knuffels, lieve wensen en aanmoedigende woorden en heus ook wel een traantje.
Getest en gezond bevonden stapten we op de trein naar Schiphol. Hoe comfortabel om daaronder uit te kunnen stappen en met je spullen op een karretje rustig eens alles uit te gaan zoeken. Echt niet druk op Schiphol! Ons boekwerk bleek compleet genoeg, visum oké en wij na ons dansje door het poortje ook. Tijd voor een pintje! We kunnen niet genoeg proosten op alles wat we voor onszelf mogelijk hebben gemaakt en de uitdagingen die nog komen. En op alle moois wat we achterlaten als een warmvoelend weten en alle moois dat voor ons ligt.

Vliegen met Qatar airlines is pure luxe. Zeker met een half gevuld toestel waardoor we dubbele stoelen kregen. Lekker ruim, nou ja, opzij dan. Lekker vliegtuigeten, ik hou d'r van! Zo'n oosterse groenteschotel, niks mis mee. En weer proosten, met champagne! Nog even genieten van protserigheid en overdaad. Wordt straks wel anders met mijn meer dan gehalveerde salaris (hoewel...hier in Nepal is dat gewoon prima). Nou ja, dan wordt het straks anders omdat ik me dat voorgenomen heb. Alles wat simpeler, minder spullen (in Nederland al mee begonnen), minder eten, minder drinken (afscheidskilo's wieberen), minder stress in m'n kop (I hope, maar daar is er maar één verantwoordelijk voor; me ), minder zitten ;-)
Filmpjes en docu's kijken, beetje dommelen en vooral maar wèl ons overgeven aan standje low energy.
Overstap in Doha en gelukkig maar 2 uur wachttijd (in plaats van de 10 uren voordat mijn aansluiting werd geannuleerd en de 15 uur die ze me als alternatief boden). Beetje ronddolen in de marmeren reuzenmall, alles goud wat er blinkt en een grote aaneenschakelingen van parfumwolken die toch wel door m'n maskertje heen mijn neus binnentrokken. Wel een vreemde gewaarwording in de transferbus van het vliegtuig naar de luchthaven. Het was donker toen we de trap afliepen. Oranje verlichting en er woei een hete fohn. In de bus hingen we aan een lus in ijskoud, blauw koud licht en een afstandelijke vrouwenstem op een bandje met repeterende covid instructies. Dit voelde zó als een slechte SF-film!!

Volgende vlucht same routine, maar nu tegen het einde eindelijk kunnen slapen en dan moet je eruit. Het was anders aankomen dan normaal, we werden een witte tent ingeleid waar we dachten weer een test te moeten doen. Maar dat viel mee, er werd om formulieren gevraagd, er werden gehaast stempels gezet en loop maar gauw door. Visum checken, daar dan weer wel heel lang naar kijken, en gelukkig valideren. Met onze flybags liepen we door een geheel nieuwe wit/gouden spiraalgang richting de uitgang. Daar werden we gecontroleerd op een verblijfplaats maar dit ging vlotjes want de man van het hotel stond zich er al lekker tegenaan te bemoeien en zei dat we goed volk waren en met hem mee moesten. Ritje door de stad naar het hotel, o ja; stuur zit rechts en de voertuigen... nou ja, overal waar plek is en als je gewoon zorgt dat je tegen niemand aan rijdt is iedereen blij. We verheugen ons een beetje op de quarantaine; we zijn moe en we willen uitrusten. En ook qua werk gerekend op deze prikkelloze periode. Maar ze zijn in het hotel niet streng, we kunnen buiten zitten en in de avond heus wel een wandelingetje maken. Gelukkig zitten we op de vierde verdieping dus ik doe minimaal 1 keer per dag aan beweging. En.... mijn online danceworkouts maar weer in de favorieten gezet. Want we zitten wel weer veul.....

B2BCCB7C-64BD-4996-AA05-C99C9D53FFB147135D8D-C345-4D6C-9E5F-58C4696D3B450DF9D372-53B3-456F-B9BF-0CFD7238A903DBCC35D0-FF70-4035-B646-A3BBD92B63A05AA0363F-9A81-4CB2-ADF0-4170B58251E8

1. Sands:
    Héérlijk meegenieten zo. Nu eerst ff lekker bijkomen jullie 😘😘
  2. Jetje:
    Ik ga je volgen Juul 💋
  3. Bregje:
    23 september 2021
    ahhhh klinkt goeoeoed! lekker enjoyen en landen! ✨😘
  4. Evelien:
    23 september 2021
    Leuk om je avonturen te lezen!!
  5. Nicole:
    23 september 2021
    Wat mooi Julika! Alle geluk en gezondheid van de wereld gewenst.
  6. Josine Breukink:
    23 september 2021
    Joehoe, nu is het écht gestart jouw avontuur! Ik wens je een geweldige tijd. Leuk om de verhalen te volgen. Groetjes vanuit de Achterhoek
  7. Inge de Nijs:
    Heerlijk om te lezen Julika en René!!Geniet ervan😍
  8. Suzanne:
    23 september 2021
    En…… los! Het kan nu allemaal echt gaan beginnen! Geniet samen van de quarantaine-periode. Gelukkig wordt je niet net als de sporters van de Spelen opgesloten! 😘🙋‍♀️
  9. Janneke:
    23 september 2021
    Heel veel succes Juul. Dikke kus en ik ga je zeker volgen!!
  10. Loreal van Breugel:
    Succes en.... genieten!!! X
  11. Ron:
    23 september 2021
    Goeie start! Geniet er van en ik ga je volgen! Xx
  12. Linda:
    23 september 2021
    Natuurlijk ga ik je volgen...maar niet letterlijk.
    Laat het volgende verhaal maar komen!!
  13. Claudia Tinga:
    Mooie tijd!
  14. Dorien:
    23 september 2021
    Wat leuk en fijn om je op deze manier te kunnen volgen! Het begin is gemaakt. Ga lekker genieten en veel succes!
  15. Birgitte Erp van:
    Mooi verhaal, ik reis met jullie mee Juul :D
    Dikke kus voor jou en Rene
  16. Bas:
    Lekker bezig! Fijn dat vlucht relax verliep. Nu bijkomen. Ik ga je volgen. Kus
  17. Yvette:
    23 september 2021
    Gezellig Juul, zo meereizen....Geniet van jullie rust en van alle dingen die nog komen😘
  18. Wendy de Vries:
    Wat een leuk verhaal! Geniet daar 😘
  19. Ingrid van den Brand:
    23 september 2021
    Heerlijk om mee te lezen van je grote avontuur!
    Heel benieuwd! 😘🌺
  20. Lotte:
    23 september 2021
    Let's goooo! Je grote reis nu écht van start... geniet nog even van je welverdiende rust! Geniet met volle teugen Juul! 😘
  21. Nijs:
    23 september 2021
    Wat schrijf je heerlijk meis. Genot om te lezen en mee te leven en te volgen zo ben je niet zo ver weg..
  22. Marleen Holthuis:
    Ja goed idee Belloe!
    Ik lees mee!
    ❤️
  23. Mayke Muller:
    23 september 2021
    Geniet en heerlijk begin toch
  24. Sascha:
    23 september 2021
    Je schrijft heerlijk Juul, leuk om je zo te kunnen volgen 😘
  25. Evelien Wierts:
    Avontuur is begonnen! 🥰
  26. Jeanette:
    ❤️✌🏻
  27. Monique de Nys:
    23 september 2021
    Veel gedoe maar dan begint het !! Leuk om Jou blog mee te lezen Je creëert een nieuwe buurt om bij jouw op visite te komen Gezellig ook zonder koffie !
  28. Marjan Hesling:
    Lekker quarantaine chillen Juul! Have fun 🤩
  29. Monique:
    Fijn avontuur!
  30. Natasja Laarhoven:
    24 september 2021
    Leuk om te lezen! Veel geluk toegewenst!
  31. Christol:
    24 september 2021
    Ik wens jullie hééél véél moois, fijns en goeds 🍀 Maak er iets ónvergetelijks van samen 😘💜😘
  32. Katja van der heijden:
    Njoy Mina❤️💋🌸
  33. John Reker:
    24 september 2021
    Hi Juul en Rene! Geweldig om jullie avontuur hier te kunnen volgen! Nu eerst acclimatiseren en ben benieuwd naar alle volgende verhalen. Liefs John.
  34. Lieke:
    24 september 2021
    Rijke tijd ga je tegemoet! X
  35. Jora:
    24 september 2021
    Klinkt meteen al heerlijk! Ik ga het zeker volgen. Take care and enjoy life!
  36. Frank:
    25 september 2021
    Mooi Juul, leuk om op de hoogte te blijven, dus zal regelmatig updaten. Geniet ervan.😘
  37. R schoonheijt:
    11 oktober 2021
    Prachtig Juul!! Ik ga het volgen, geweldig dat jullie dit samen doen..🌞